Κυριακή 10 Μαΐου 2009

ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ Μεταπτυχιακών

Απευθύνουμε κάλεσμα συστράτευσης, αντεπίθεσης και ρήξης , σε όλους του μεταπτυχιακούς φοιτητές και φοιτήτριες, παιδιά των εργατικών – λαϊκών οικογενειών, των εργαζόμενων μεταπτυχιακών.


10 ΧΡΟΝΙΑ ΜΠΟΛΟΝΙΑ

Τραγικές οι συνέπειες στις σπουδές και την ζωή μας…

Σήμερα όλοι μιλούν για την ανεργία, για τη «γενιά των 700 ευρώ. Ποιος όμως δημιούργησε τα προβλήματα αυτά;

ΝΔ-ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ ψήφισαν τη συνθήκη του Μάαστριχτ, το προάγγελο όλων των δεινών που βιώνει σήμερα λαός και νεολαία. Η διακήρυξη της Μπολόνια που ακολούθησε ήρθε να εξειδικεύσει την πολιτική της ΕΕ στην Παιδεία.

Γιατί το ευρωπαϊκό κεφάλαιο επιζητούσε μια ενιαία αγορά για να πουλά και να αγοράζει εύκολα και γρήγορα προϊόντα, έτσι χρειάζεται κι έναν ενιαίο χώρο ανώτατης εκπαίδευσης, έναν ενιαίο τρόπο να παράγει μαζικά και φθηνά το εργατικό δυναμικό όπως το χρειάζεται φθηνό, ευέλικτο και συνεχώς επανακαταρτίσιμο πάνω στις εναλλασσόμενους τομείς που επιλέγει να επενδύσει κάθε φορά.

Ότι βιώνει σήμερα η νεολαία είναι αποτέλεσμα της πολιτικής της ΕΕ την οποία υλοποιούν ΝΔ και ΠΑΣΟΚ

Η καθημερινότητα των μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών αποδεικνύουν όλα τα παραπάνω:

1. Το θεσμικό πλαίσιο των μεταπτυχιακών σπουδών ορίζει με σαφήνεια ότι οι μεταπτυχιακοί δε δικαιούνται καμία παροχή. Αυτό σημαίνει ότι οι μεταπτυχιακοί επίσημα δε δικαιούμαστε σίτιση, στέγαση, ασφάλιση ακόμα και φοιτητική ταυτότητα (πάσο). Το γεγονός ότι σε πολλά τμήματα και πανεπιστήμια οι μεταπτυχιακοί έχουν πρόσβαση σε ορισμένες από αυτές τις παροχές δε σημαίνει κάτι, από τη στιγμή που αυτό γίνεται άτυπα.

2. Οι μεταπτυχιακοί πρώτου και δεύτερου κύκλου απασχολούνται σε ερευνητικά κέντρα και προγράμματα, αποτελώντας φτηνό εργατικό δυναμικό. Οι αμοιβές συχνά δεν αντιστοιχούν στο παραγόμενο έργο, είναι κατά κύριο λόγο εξατομικευμένες και σχεδόν ποτέ δεν περιλαμβάνουν ασφαλιστικά δικαιώματα. Οι υπερωρίες φυσικά δεν πληρώνονται, το ίδιο το περιεχόμενο της έρευνας σπάνια αποτελεί αντικείμενο συζήτησης, ενώ δεν λείπουν τα φαινόμενα εντατικοποίησης και αυταρχισμού - ιδίως σε ερευνητικά προγράμματα που διαπλέκονται άμεσα με επιχειρηματικές δραστηριότητες.

3. Η απλήρωτη εργασία παίρνει συχνά τη μορφή της παροχής παραδιδακτικού έργου, το οποίο παρουσιάζεται ως κάτι το αυτονόητο. Το αντιμίσθιο που ορίζει η νομοθεσία για τις επιτηρήσεις δεν καταβάλλεται, ενώ σταδιακά «νέες μορφές» απλήρωτης εργασίας (διορθώσεις γραπτών κλπ) κάνουν την εμφάνισή τους.

4. Η μεγαλύτερη διασύνδεση του Πανεπιστημίου με τον κόσμο του κεφαλαίου έχει ως αποτέλεσμα την εμφάνιση μεταπτυχιακών προγραμμάτων, που λειτουργούν ως κέντρα παραγωγής γνώσης για συγκεκριμένες εταιρείες και επιχειρήσεις. Στα προγράμματα αυτά -εφαρμοσμένης έρευνας- οι συνθήκες αυτές θυμίζουν τις μεσαιωνικές γαλέρες με τους συναδέλφους να εργάζονται νυχθημερόν για τις προθεσμίες των projects, ενώ φυσικά το ίδιο το περιεχόμενο της έρευνας μένει συστηματικά στο απυρόβλητο.

5. Σε όλη την Ελλάδα λειτουργούν μεταπτυχιακά με δίδακτρα- αλλού συμβολικά, αλλού... αστρονομικά. Η «τάση» αυτή γενικεύεται και θεσμοθετήθηκε με το νέο νόμο για τα μεταπτυχιακά. Σε πολλές περιπτώσεις, το τέλος του ΕΠΕΑΕΚ σήμανε την έναρξη διδάκτρων, υπό τη δικαιολογία ότι σε άλλη περίπτωση το πρόγραμμα “θα κλείσει”. Με εκβιασμούς τέτοιου είδους και με δεδομένες τις προθέσεις της κυβερνητικής πολιτικής στην Παιδεία, δε θα πρέπει να απορήσουμε όταν τα δίδακτρα κάνουν την εμφάνισή τους και στο δικό μας μεταπτυχιακό πρόγραμμα.

6. Το κερασάκι στην τούρτα ήρθε την άνοιξη του 2008 όπου η κυβέρνηση, με τη στήριξη του ΠΑΣΟΚ, προχώρησε στη ψήφιση του νόμου για τα μεταπτυχιακά και την έρευνα. Πιο συγκεκριμένα ο νόμος ορίζει ότι “πηγές εσόδων μπορούν να είναι δωρεές, χορηγίες, παροχές, κληροδοτήματα φορέων του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα γενικά, νομικά ή φυσικά πρόσωπα, ερευνητικά προγράμματα, κοινοτικά προγράμματα, επιχορηγήσεις του κρατικού προϋπολογισμού και δίδακτρα”. Οι χορηγίες του ιδιωτικού τομέα γνωρίζουμε καλά τι σημαίνουν: δουλεία με το κομμάτι, εκμετάλλευση του παραγόμενου έργου για την κερδοφορία της επιχείρησης, μεταπτυχιακά με χρόνο ζωής όσο απαιτούν οι “ανάγκες της αγοράς”. Ταυτόχρονα, επισημοποιεί την υποχρηματοδότηση των μεταπτυχιακών προγραμμάτων, καθώς “το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων χρηματοδοτεί κατά προτεραιότητα Π.Μ.Σ., τα οποία εντάσσονται στο πλαίσιο επιστημονικών τομέων προτεραιότητας”. Τι θα σημαίνει αυτή η διατυπωμένη πρόθεση για τα μεταπτυχιακά προγράμματα των ανθρωπιστικών και κοινωνικών σπουδών;

Υπάρχει άλλος δρόμος! Έχουμε δύναμη μαζί με την εργατική τάξη και το λαό!

Μπορούμε να ξεμπερδεύουμε μια και καλή με τις αιτίες που οδηγούν στις κρίσεις και τη φτώχεια. Απόρριψε τις ξεφτισμένες παραλλαγές της ίδιας πολιτικής, που διακηρύσσουν ΠΑΣΟΚ και ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ. Η διαχείριση που προτείνουν δεν αναγνωρίζει το βασικότερο απ’ όλα. Το δικαίωμα της συντριπτικής πλειοψηφίας, η οποία παράγει όλο τον πλούτο, να καρπώνεται το αποτέλεσμα της δουλειάς της. Εσύ και η οικογένειά σου όλα αυτά τα χρόνια πλήρωσες για την «ανάπτυξή τους», τώρα σου ζητάνε να πληρώσεις για την κρίση τους.

Δώσε γερό χαστούκι στη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ! Είναι ίδιοι δεν αλλάζουν!

Τιμώρησε τον ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ και την ουρά του στις σχολές, ΕΚΙΜ. Μαζί κατεβαίνουν σε ενιαίο ψηφοδέλτιο στους μεταπτυχιακούς. Ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ ψήφισε το Μάαστριχτ πριν χρόνια. Δεν σταματά να υπερασπίζεται και να ψηφίζει στην ΕΕ κάθε αντιδραστικό μέτρο (ΚΕΣ, 65ωρο, ευρωστρατός).προσπάθησε να βάλει κουκούλα στο κίνημα της νεολαίας και έδωσε επιχειρήματα στην κυβέρνηση της ΝΔ και στο ΠΑΣΟΚ για να νομιμοποιηθεί η ένταση της καταστολής. Δεν τα κατάφερε και τώρα καταδικάζει «κάθε μορφή βίας». Πήραν απάντηση από χιλιάδες νέους εργαζόμενους, μαθητές, φοιτητές και σπουδαστές.

Ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ και τα ΕΑΑΚ θέλουν του φοιτητές ακροατήριο της ΓΣΕΕ, δίνοντάς της άλλοθι για να υπογράφει το ξεπούλημα των δικαιωμάτων των εργαζομένων.

Δεν πρέπει να ψηφιστούν οι δυνάμεις που έχουν οδηγήσει στη χρεοκοπία το φοιτητικό και σπουδαστικό κίνημα, το κίνημα των μεταπτυχιακών. Για να σταματήσει η διαλυτική κατάσταση που έχουν επιβάλλει τα κόμματα του ευρωμονόδρομου με τις παρατάξεις τους. Για να μην είναι το κίνημα γονατισμένο.


Ένα κίνημα που θα διεκδικεί:

Ø ΑΝΑΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΜΙΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΝΙΑΙΑΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ, ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΜΕ:

· Ένα σκοπό, την καλλιέργεια και ανάπτυξη επιστημονικών -και μόνον- αντικειμένων, ώστε να παράγεται δυναμικό ικανό να συμβάλλει στην άνοδο του υλικού και πνευματικού επιπέδου του λαού μας, στη γενική ευημερία.

· Υψηλό επίπεδο σπουδών και σύγχρονων υποδομών (κτίρια, εργαστήρια, βιβλιοθήκες, αναγνωστήρια, εξοπλισμός κλπ.) σε κάθε ίδρυμα, πλήρη ισοτιμία των ιδρυμάτων, των σχολών, των τμημάτων και των πτυχίων που απονέμουν. Όχι στην κατηγοριοποίηση σχολών και αποφοίτων, όχι στις σπουδές διαφορετικών ταχυτήτων.

· Ενιαίο πρόγραμμα σπουδών ανά επιστημονικό αντικείμενο που θα παρέχει ολοκληρωμένη επιστημονική ειδίκευση και πλήρη επαγγελματική επάρκεια. Το πτυχίο να αποτελεί τη μόνη προϋπόθεση για εργασία στο αντικείμενο σπουδών, χωρίς διαμεσολάβηση κανενός άλλου μηχανισμού διαπίστευσης της επαγγελματικής ικανότητας των αποφοίτων

· Ένα κύκλο προπτυχιακών σπουδών που θα οδηγεί σε πτυχίο ισοδύναμο με μάστερ και ένα κύκλο μεταπτυχιακών σπουδών που θα οδηγεί αποκλειστικά σε διδακτορικό δίπλωμα

· Διδακτικό προσωπικό με ενιαίες εργασιακές σχέσεις, πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης και κάλυψη όλων των κενών με μόνιμο διοικητικό και τεχνικό προσωπικό.

· Κρατική χρηματοδότηση για την επαρκή κάλυψη των εκπαιδευτικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων τους, με κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας σε ΑΕΙ και ΤΕΙ καθώς και της εμπλοκής των επιχειρήσεων στις λειτουργίες τους. Κατάργηση των γραφείων διασύνδεσης με τις επιχειρήσεις. Άμεση κάλυψη από τον κρατικό προϋπολογισμό των αναγκών τμημάτων που ιδρύθηκαν με χρηματοδότηση του ΕΠΕΑΕΚ και υποχρεώνονται σε εκπτώσεις και περικοπές του προγράμματος σπουδών.

· Δωρεάν σπουδές για όλους τους φοιτητές. Κανένας φοιτητής να μην είναι υποχρεωμένος να δουλεύει για να τα βγάλει πέρα με τα έξοδα των σπουδών του. ΟΥΤΕ ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΣΙΤΙΣΗ-ΣΤΕΓΑΣΗ, ΒΙΒΛΙΑ, ΑΝΑΛΩΣΙΜΑ!


Στην κρίση τους απαντάμε με ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ


Στις 13 Μαη στηρίζουμε-ψηφίζουμε Πανεπιστημονική Κ.Σ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου